Cervi sertifioitiin ensimmäistä kertaa vuonna 2018, jolloin laadunhallintajärjestelmän ISO 9001 -sertifikaatti kattoi yhden toimipisteen. Olemme hiljalleen laajentaneet sertifioinnin laajuutta ja vuoden alussa toteutetussa uudelleensertifiointiarvioinnilla liitettiin myös loputkin toimipisteet sertifioinnin piiriin. Sertifikaatti kertoo asiakkaille laatutasosta ja luottamuksesta.
Uusien toimipaikkojen sertifiointia helpotti merkittävästi se, että Cervin toimintoihin on ollut sisäänrakennettuna standardin vaatimukset ja toimintatavat firmassa ovat olleet yhtenäiset uusienkin toimipaikkojen suhteen jo ennen sertifiointia. Työtä ei siis aloitettu nollasta.
Seppo Puhakainen, kehityspäällikkö
ISO 9001:2015 sertifioinnilla on useita hyötyjä esimerkiksi kilpailukyvyn paraneminen, tehokkaammat prosessit sekä korkea asiakastyytyväisyys. Standardin vaatimusten noudattamisen ei ole tarkoitus tuottaa lisää sisäistä työtä vaan järkeistää ja jopa nopeuttaa työntekoa.
Sertifikaatti kertoo asiakkaille laatutasosta ja luottamuksesta, mutta standardi antaa pohjan ja työkalut toiminnan hallitsemiseen ja kehittämiseen. ”Sertifikaatti ripustetaan seinälle, mutta standardi roikkuu lahkeessa koko ajan”, Seppo toteaa.