Miika Salmela – Tulevaisuuden Cerviläinen
Olen Pohjanmaalta kotoisin ja minulla on pitkä yrittäjätausta. Vuodesta 2009 asti olen tehnyt erilaisia kylmähommia ja matkaan on tarttunut vahva osaaminen kylmätekniikassa ja sen laitteistoista kaikilta osa-alueilta. Kesästä 2021 alkaen olemme tarjonneet kylmätekniikan palveluita osana Cerviä. Jäähallit ja toimitilat ovat meille merkittäviä asiakkaita ja Cervin myötä synergiaa löytyy runsaasti paitsi liike- ja toimitilapuolelta niin myös asuinkiinteistöistä.
Tulin tekemään olosuhdetekniikkaa
Synergiahyödyt ilmanvaihdon kanssa ovat merkittäviä. Esimerkiksi toimitilakohteessa, jossa on jo käyty puhdistamassa ja säätämässä ilmanvaihto ja tehty kaikki tarvittavat työt, saattaa asiakkaasta silti tuntua, ettei ilmanvaihto ei toimi. Ongelma voi kuitenkin olla jäähdytyksessä ja sen me voimme ratkaista.
Kylmäliiketoiminnasta vastaavana johtajana vastaan siitä, että asiakkaittemme palvelut toimivat hyvin. Autan edelleen myös käytännön työssä. Tiimini koostuu kylmäalan osaajista ja nyt Cervin myötä ilmanvaihtoalan osaajista, joten voimme tarjota asiakkaillemme kokonaisvaltaisempaa olosuhdetekniikkaa.
Kylmän kanssa ei ole syytä aikailla
Asiakkaittemme järjestelmät ovat monimutkaisia ja kun niihin tulee vika, ei ole syytä aikailla. Kun asiakkaallamme on jokin ongelma, tavoittaa hän meidät heti. Kylmälaitteiden kanssa jää nimittäin helposti kokeneeltakin yleishuoltohenkilöltä homma puolitiehen. Silloin Cervi auttaa. Meillä on osaava ja motivoitunut henkilökunta ja pystymme antamaan henkilökohtaista palvelua. Homma tulee hoitaa nopeasti ja laadukkaasti.
Tulevaisuudessa haluan siirtää ja jakaa kylmäalan osaamista koko taloon. Tämä onnistuu hyvin Cervin Mestariopiston sisäisen koulutusmallin ja oppilaitosyhteistyön avulla.
Tehtäväni on keskittyä asiakkaisiin ja kuunnella heidän tarpeitaan
Tähän asti olen työskennellyt itsenäisesti ja hoitanut sekä asiakashankinnan että kaikki käytännön työt itsekseni. Vastuu on ollut laaja-alaista mutta myös kasvun esteenä.
Esteet poistuvat nyt Cervin myötä – tekeminen helpottuu ja toimintamalli on selkeämpää.
Cervin myyntiorganisaation myötä myös uusien asiakkaiden palveleminen helpottuu. Cervin vahva digitaalisuus tule näkymään tuotannon hallinnan kautta. Jatkossa meillä on yksi yhteinen järjestelmä, jonka kautta asiakas saa esimerkiksi kattavat raportit tehdystä työstä ja laitteistoissa havaituista mahdollisista puutteista.
Tekniikka kiinnostaa myös vapaa-ajalla. Kuulun Vantaan moottorikerhoon ja meillä on kiva porukka, jonka kanssa olen jo pitkään päristellyt enduroradoilla. Yhdessä tekeminen on minulle tärkeää.